Molenvliet 4 . 3961MV Wijk bij Duurstede

T: 0343 595 090 . F: 0343 577 044

E: info@vdsijs.nl

Van der Sijs

Laadpalen

De elektrische voertuigen zijn erg populair in Nederland en het aantal zal de komende jaren fors toenemen. De voertuigen hebben echter vaak verschillende aansluitingen en laadstromen.

Van der Sijs Greenlabel biedt daarom maatwerk om uw voertuig(en) optimaal, snel en veilig te kunnen opladen. Wij leveren hierbij een totaalproduct of het nu gaat om een thuislader of één of meerdere laadzuilen al dan niet gekoppeld aan een intelligent systeem.

Wij kunnen u volledig ondersteunen als het gaat om:

  • Informeren naar subsidiemogelijkheden en het aanvragen ervan;
  • Aansluiten, aanpassen of uitbreiden van de meterkast;
  • Leveren en installeren van een laadpaal welke perfect bij uw wensen past;
  • Leveren en installeren van multifunctionele laadstations waarmee bijna elk type voertuig op de meest optimale wijze kan worden geladen;
  • Het koppelen van één of meerdere laadstations aan een netwerk of intelligent systeem;
  • Het maken, uitbreiden en / of visueel maken van een bovenliggend systeem, waarmee bijvoorbeeld monitoring, vermogensbegrenzing en reservering mogelijk wordt;
  • Leveren van laadaansluitingen tot 43kW. (snellader).

CharingPlaza

Een Modulair Charging Plaza is een laadvoorziening dat een concentratie van EV gebruikers kan ondersteunen.

 

Van der Sijs Green label levert maatwerk om meerdere voertuigen optimaal, snel en veilig te kunnen opladen. Charging Plazas zijn multifunctionele laadstations waaraan één of meerdere laadpunten kunnen worden gekoppeld. Het systeem is zo ingericht dat elk type voertuig optimaal kan worden bediend. Dit alles met vermogensbegrenzing en monitoring eventueel gevisualiseerd op een bedieningsscherm volgens de eisen van de klant.

 

Het gaat om een uniek product waarbij de energieverdeler en het laadsysteem in elkaar zijn geïntegreerd. De gehele elektrische installatie is ondergebracht in één centrale regelkast. Deze regelkast krijgt één voedingsaansluiting. Uitbreidingen in een bestaande verdeler zijn niet nodig. Daarbij kan de capaciteit van de hoofdvoeding 4 tot 8 maal lager zijn dan de totale capaciteit van de opgestelde laadpunten. In de hoofdvoeding is een energiemeting opgenomen, zodat het totaal opgenomen vermogen automatisch begrenst kan worden op zijn maximale toegestane (instelbare) capaciteit. Dit noemen wij actief power management.

 

Deze centrale besturing wordt modulair opgezet voor het gekozen aantal laadpunten en kan worden uitgevoerd als binnen en als buiten opstelling. De hardware voor alle laadaansluitingen is standaard geschikt voor 22kW en hiermee kan elke gangbare EV worden geladen (t/m 32A). Indien gewenst kan de hardware ook worden uitgevoerd voor een laadvermogen van 43kW (t/m 63A) per laadpunt. De installatie voldoet aan de gestelde eisen voor het laden van EV’s, maar ook aan de elektrotechnische normen. We zijn ZE-ready gecertificeerd.

 

Het gaat dus om een slim, modulair en centraal systeem dat de stroomvoorziening naar alle beschikbare laadpunten regelt. Het Modulair laadplein stemt de stroomtoevoer af op de real-time reisbehoefte van de berijder en de eigenschappen of laadprofiel van de auto.

 

In de centrale regelkast zit een master controller, welke het power management regelt, maar welke ook het OCPP protocol (koppeling naar backoffice) ondersteund. Hiermee kan het aanmeld en betaal systeem centraal worden geregeld wat normaal per laadpaal plaatsvindt. Ook dit werkt kosten besparend. Opties zoals gepland laden en begrenzing of vrijgave vanuit een bovenliggend systeem zijn eenvoudig uit te voeren.

 

Vanaf het Modulair laadplein is het makkelijk om het aantal laadpunten uit te breiden. Zo kan er een module snelladen aan toegevoegd worden en is de koppeling met duurzame energieopwekking en opslag eenvoudig te realiseren. De gebruiker heeft daarbij de keuze om zo snel mogelijk te laden of alleen gebruik te maken van duurzame bronnen zoals door de zon opgewekte energie. Omdat alle noodzakelijke aansluitingen, schakelaars, meters en netwerktechnologie op een centrale plek geregeld zijn, wordt het laadpunt voor de auto geminimaliseerd tot een relatief kleine en eenvoudige socket. Dit is een elektrisch contactpunt met een simpele herkenning.

 

Hierdoor worden de laadpunten zelf een stuk goedkoper en wordt opschaalbaarheid eenvoudiger. Het systeem is hierdoor dus volledig schaalbaar van enkele tot zeer veel laadaansluitingen. Het systeem houdt ten allen tijden rekening met de beschikbare hoeveelheid energie waardoor overbelasting niet mogelijk is.

 

Op de parkeerplekken komt alleen een laad aansluiting, geen traditionele laadpaal. Per laadpunt kan het maximale vermogen gevraagd worden van 22kW (Optioneel 43kW). Voor alle laadpunten bij elkaar mag dit vele malen meer zijn dan de hoofdvoeding toelaat. Het power management systeem bepaald namelijk real time het vermogen wat daadwerkelijk naar de laadpunten gaat. De capaciteit van de hoofdaansluiting wordt hierdoor maximaal benut, maar nooit overschreden. Uitbreiding van de capaciteit is veelal niet nodig.


CharingPlaza

U heeft één of meerdere grote parkeervoorzieningen in beheer en ziet dat het aantal elektrische auto’s in hoog tempo toeneemt. U wilt de e-rijder graag faciliteren, maar dit levert vragen op. Hoe kan ik dit zo efficiënt en goedkoop mogelijk doen? Hoeveel laadpunten moet ik nu plaatsen? En hoeveel laadpunten heb ik in de toekomst nodig als het aantal e-rijders blijft groeien? Om op deze vragen een antwoord te geven, heeft Van der Sijs samen met Allego het ChargingPlaza concept ontwikkeld.

ChargingPlaza is een slim en centraal systeem dat de stroomvoorziening naar alle beschikbare laadpunten regelt. Waar losse laadpalen altijd op vol vermogen laden stelt ChargingPlaza de stroomtoevoer af op de real-time reisbehoefte van de berijder en de eigenschappen van de auto. De één wil 25 km rijden, de ander 100 km. De één komt met een lege accu, de ander heeft de accu nog voor de helft vol. ChargingPlaza houdt rekening met al deze factoren. Dit bespaart u een hoop extra laadpunten, een hoop stroom en dus een hoop geld.

Vanaf ChargingPlaza is het ook makkelijk om nieuwe aansluitingen aan te leggen. Omdat alle noodzakelijke aansluitingen, schakelaars, meters en netwerktechnologie op een centrale plek geregeld zijn, wordt het laadpunt voor de auto geminimaliseerd tot een enkele stekker. Die stekker kan, in tegenstelling tot een laadpaal, subtiel worden weggewerkt in bijvoorbeeld bloembakken, muren of andere bestaande objecten. Stijlvol en ruimtebesparend.

Natuurlijk is ChargingPlaza ook te gebruiken met lokaal opgewekte wind- of zonne-energie. Deze energie kan door ChargingPlaza direct gebruikt worden om auto’s mee op te laden, waardoor uw berijders eerst de groene stroom gebruiken, alvorens er een beroep wordt gedaan op stroom van het elektriciteitsnet. Hierdoor kunnen ze volledig emissie-vrij weer bij u vertrekken.

Heeft u vragen of interesse in onze diensten?

Maak hieronder een keuze en laat uw contactgegevens achter. Wij nemen contact met u op.

Niet alle velden zijn ingevuld
Velden met een * zijn verplicht.

Opdrachtgevers

Laadpalen op 30 locaties van de Dierenbescherming

Opdrachtgever: NL-Mobility

Het leveren en plaatsen van laad aansluitingen op 30 locaties bij de dierenbescherming.

 

De dierenbescherming is sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een 30-tal volledig elektrisch rijdende dieren ambulances. Deze voertuigen gaan geheel op groene stroom rijden.  Dit is mede mogelijk gemaakt door een schenking van de Nationale Postcodeloterij.

 De benodigde laadstations zijn door Van der Sijs geassembleerd en ter plekke geïnstalleerd. Bijzonderheid is dat buiten alleen de laadaansluiting zit en de regel-elektronica zit veilig en droog in het bedrijfspand. De stations zijn geleverd inclusief een GPRS koppeling naar een centrale database. Hierdoor is het mogelijk om in te loggen op één web portal waar men kan zien wat het “laadgedrag” per locatie is. Ook kun je met dit systeem inzien wat de aanwezige zonnepanelen opleveren. Hierdoor is het bewijsbaar dat er volledig energieneutraal wordt gereden.